Új uralkodó érkezik a királykategóriába: Aston Martin Valkyrie

2019. 01. 08. | Speed

Még alig kezdődött el a 2019-es év, máris van egy tippünk, hogy melyik autó lesz a leg-ek képviselője idén. Hamarosan átvehetik az első példányokat a szerencsés vásárlók, ezért hadd mutassuk be az Aston Martin első hiperautóját, a Valkyrie-t.

A Red Bull Racing Formula 1-es csapattal közösen fejlesztett autó küldetése egyszerű: gyorsabb legyen mindennél ami négy keréken az utcán gurulhat. Mivel azonban az ilyen teljesítményű hiperautókat inkább a versenypályára tervezik, nem mehetünk el szó nélkül Andy Palmer, az Aston Martin CEO-jának kijelentése mellett, miszerint:

“A Valkyrie egy modern versenypályán, mint például Silverstone, jobb időt futna a mai Formula 1-es autóknál!”

Azért ez erősen hangzik, lássuk mivel száll a ringbe ennek érdekében a Valkyrie. A 6,5 literes szívó Cosworth V12-es motor például komoly ütőkártya: már alapból 900 lóerő feletti teljesítményre képes, de a Formula 1-ben is használatos KERS rendszerrel szerelt motor a tesztelés során 1130 lóerőt adott le. A brutális adatok sorában a maximális fordulatszám mutatja legjobban a versenyautós gyökereket, ugyanis a 11.000-es max fordulat a pálya autókra jellemző.

    Mit sem ér azonban az erő, ha nem tudja azt a jármű a kerekeken keresztül aszfaltra vinni. Ezt legjobban talán a Red Bull Racing technikai igazgatója, Adian Newey tudja, akinek a fejéből pattant ki az egész Valkyrie projekt. Ha pedig az egyik legnagyobb F1-es autó tervező mérnök-zseni autót tervez, ott az aerodinamika kulcsszerepet fog játszani. Newey a leszorítóerő végletekig való növelésében kapott főszerepet, így tapasztva a kerekeket az aszfalthoz a bődületes erő átvitele érdekében.

    A teljes egészében szénszálas karosszéria lényegében a kétüléses vezetőkabinból és az őt körülvevő két masszív Venturi csatornából áll. E két csatorna és az autó hátulját uraló méretes diffúzor felelős a legnagyobb mértékben a leszorítóerő termelésért. A tesztek alapján maximálisan 1816 kg-nak megfelelő erővel “szívja” magát az aszfalthoz a Valkyrie. Newey elképzelései szerint egy ultrakönnyű sportkocsit szeretett volna tervezni, ami a szénszálas anyagoknak köszönhetően sikerült is. Ennek eredményeként:

    A Valkyrie minden egyes kilójára 1 lóerő teljesítmény jut.

    A Valkyrie-ből lesz majd utcai és pályára tervezett változat is, az előbbiből 150db a pálya változatból 25db készül. Az alap változat ára 2,5 millió fonttól indul, ez átszámítva 900 millió ft. Részben ennek és a limitált példányszámnak köszönhetően nem valószínű, hogy sokan az utcán futnának össze a Valkyrie-rel, a szerencsés tulajok jó eséllyel gyűjtők lesznek majd, akik ezzel a modellel szeretnék megkoronázni a gyűjteményüket.

      ( Fotók forrása : astonmartin.com, topgear.com )

      További érdekes cikkek